Удосконалення сервісної діяльності публічної адміністрації в контексті діджиталізації
Анотація
У статті досліджено специфіку практики органів державного управління у сфері діджиталізації. Проаналізовано зміст заходів, передбачених сучасними поняттями «держава у смартфоні» та «цифрова держава», їхній вплив на процес оцифрування у сфері адміністративних послуг. Зазначається, що процес удосконалення практик обслуговування реалізується в умовах діджиталізації та децентралізації адміністративних послуг, а також моніторингу якості обслуговування в центрах адміністративних послуг.
Розглянуто питання впровадження електронних послуг, зокрема електронних кабінетів у частині вдосконалення процедур ідентифікації споживача послуги, адреси та прийому адміністративних послуг. Проаналізовано співпрацю територіальних громад у межах програми и-ЬБАІ) з Європою. Крім того, окремо проаналізовано практики вдосконалення зворотного зв'язку на прикладі запровадження проєк-ту «Таємний клієнт» на вебсайті Головного сервісного центру Міністерства внутрішніх справ України.
Констатовано, що сучасна практика надання адміністративних послуг публічною адміністрацією -це якість, швидкість, зручність обслуговування громадян і надання послуг он-лайн за допомогою е-серві-сів. Установлено, що мету, яку переслідує держава відносно вдосконалення сервісної діяльності публічної адміністрації, становить спрощення порядків (процедур) отримання послуги й підвищення якості обслуговування відвідувачів центрів надання адміністративних послуг.
На підставі аналізу окремих вітчизняних практик надання адміністративних послуг публічної адміністрації резюмовано, що основу координації зусиль в напрямах розроблення й запровадження нових е-сервісів, а саме діджиталізації адміністративних послуг, максимального наближення адміністративних послуг, зокрема децентралізації адміністративних послуг і вдосконалення системи моніторингу якості обслуговування в центрах надання адміністративних послуг, становлять чинники вдосконалення сервісної діяльності публічної адміністрації в умовах діджиталізації.
Посилання
2. Федоров розповів, коли запустять «державу в смартфоні». URL : https:// nv.ua/ukr/biz/tech/derzhava-v-smartfoni-data-zapusku-novini-ukrajini-50055307.html.
3. Сервіс без чиновників. Як буде виглядати і працювати «держава в смартфоні» Зелен-ського. URL : https://www.epravda.com.ua/ publications/2019/09/30/652085/.
4. Державні послуги онлайн. URL: https://plan.diia.gov.ua/.
5. Реформу адмінпослуг необхідно продовжувати одночасно за 5 напрямами -експерт. URL: https://www.ukrinform.ua/ rubric-regions/2752747-reformu-adminposlug-neobhidno-prodovzuvati-odnocasno-za-5-napramkami-ekspert.html.
6. Центри надання адміністративних послуг. URL : https://decentralization.gov.ua/ cnap.
7. Міністерство цифрової трансформації планує за 5 років перевести 100% адмінпослуг в онлайн. URL : https:// ua.112.ua/suspilstvo/ministerstvo-tsyfrovoi-transformatsii-planuie-za-5-rokiv-perevesty-100-adminposluh-v-onlain-509209.html.
8. Як проходитиме діджиталізація на місцях. URL : https://thedigital.gov.ua/ news/yak-prokhoditime-didzhitalizatsiya-na-mistsyakh?utm_source=newsletter&utm_ medium=email&utm_campaign=spivpracya_z_ visa_didzhitalizaciya_u_regionah_ta_ inshe&utm_term=2019-11-24.
9. Діджиталізація/електронізація послуг влади - як це працює? URL: https:// kr.gov.ua/ua/news/pg/141119556895709_s/.
10. Електронний кабінет мешканця. URL : http://my.rada-uzhgorod.gov.ua/.
11. Кабінет електронних сервісів. URL : https://kap.minjust.gov.ua/services?product_ id=2.
12. Синютка Н.Г. Цифрова ідентифікація платників податків як передумова для діджиталізації фіскального простору. Бізнес Інформ. 2018. № 10. С. 363-368.
13. Мобільний застосунок «Дія» погодилися тестувати майже 60 тисяч українців. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/ 2839370-mobilnij-zastosunok-dia-pogodilis-testuvati-majze-60-tisac-ukrainciv.html.
14. Програма «U-LEAD з Європою» : покращення якості місцевих послуг для населення. URL : https://tsnap.ulead.org.ua/.
15. Увага! Починається тиждень запуску мобільних ЦНАП в Україні. URL: https:// decentralization.gov.ua/news/11889.
16. Єдині вимоги (Стандарт) до якості обслуговування відвідувачів центрів надання адміністративних послуг. URL : https:// old.decentralization.gov.ua/pics/attachments/ YeDIINI_VIIMOGII_(STANDART).pdf.
17. Негода В. Маємо розширити повноваження і можливості громад з надання адміністративних послуг. URL : http:// www.minregion.gov.ua/press/news/mayemo-rozshiriti-povnovazhennya-i-mozhlivosti-gromad-z-nadannya-administrativnih-poslug-v-yacheslav-negoda/.
18. Проєкт «Таємний клієнт» сервісних центрів МВС. URL : https://hsc.gov.ua/ guest/.