ДО ПИТАННЯ ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ «АДМІНІСТРАТИВНЕ ЗАКОНОДАВСТВО УКРАЇНИ»
Анотація
Мета статті – рекомендувати
підхід до визначення поняття
«адміністративне законодавство
України».
Автор починає з того, що приклад застосування поняття «законодавство» у широкому розумінні
можна знайти у практиці правозастосовних органів. Так, Конституційний Суд України у 1998 році розглядав сутність та зміст поняття
«законодавство», однак не загалом,
а лише у контексті певної сфери
правового регулювання. Відповідно до описової частини Рішення
у справі про тлумачення терміна
«законодавство» у статті проаналізовано положення цього рішення
та резюмовано, що ніякі його положення не свідчать про те, що єдиний орган конституційної юрисдикції в Україні прагнув надати
універсальну дефініцію поняттю
«законодавство». Натомість очевидно, що Суд зосередив свою увагу
лише на питанні щодо контрактів
як особливої форми трудового договору, яке поставили суб’єкти звернення.
Констатовано, що до системи
документів, які у сукупності становлять адміністративне законодавство України, слід включити
Конституцію України та закони
України, адже будь-який учений,
формулюючи дефініцію поняття
«законодавство», не оминає їх
своєю увагою.
Виходячи з цього, склалося
поняття «законодавство» у вузькому розумінні, яке застосовується
лише до законів України, але поки
що у сучасній українській юридичній літературі подібні приклади
майже відсутні.
Для сучасних адміністративно-правових досліджень навряд чи
правильним буде застосовувати
53
ПРОБЛЕМИ ТА СУДЖЕННЯ
поняття «законодавство» у вузькому значенні та обмежитись лише
класифікацією законів України,
які регламентують суспільні відносини, що становлять предмет
адміністративного права. Рекомендовано приділити увагу також нормативно-правовим актам органів
та посадових осіб місцевого самоврядування та іншим документам.
Застосування поняття «законодавство» у широкому розумінні,
тобто не тільки як сукупності
законів України, ставить питання
визначення кола тих нормативно-правових актів, які будуть охоплюватись цим поняттям. У цьому
полягають перспективи подальших
досліджень
Посилання
України від 18 січня 2001 р. Відомості Верховної Ради України. 2001. № 13. Ст. 65.
2. Окрема думка судді Конституційного Суду України Савенка М.Д. у справі
за конституційним зверненням Київської міської ради професійних спілок
щодо офіційного тлумачення частини
третьої статті 21 Кодексу законів
про працю України (справа про тлумачення терміна «законодавство»). URL:
http://www.ccu.gov.ua/docs/391.
54
ЮРИДИЧНИЙ ВІСНИК, 2021/3
3. Рішення Конституційного Суду
України № 12-рп/98 від 9 липня 1998 р.
у справі за конституційним зверненням
Київської міської ради професійних спілок
щодо офіційного тлумачення частини
третьої статті 21 Кодексу законів про
працю України (справа про тлумачення
терміна «законодавство»). Офіційний
вісник України. 1998. № 32. Ст. 1209.
4. Соболевская А.И. Систематизация законодательства в современной
России: теоретико-правовой аспект :
дисс. ... канд. юрид. наук. Санкт-Петербург, 2008. 200 с.
5. Федоренко В.Л. Система конституційного права України: теоретико-методологічні аспекти. Київ : Ліра - К, 2009. 580 с.
6. Константий О.В. Джерела адміністративного права України : монографія. Київ : Українське агентство інформації та друку «Рада», 2005. 345 с.
7. Колпаков В.К., Коломоєць
Т.О. Вступ до навчального курсу «Адміністративне право України». Київ : «Ін
Юре», 2014. 240 с.
8. Адміністративне право України.
Повний курс : підручник / В.В. Галунько,
П.В. Діхтієвський, О.В. Кузьменко,
С.Г. Стеценко та ін. Херсон : «ОЛДІПЛЮС», 2018. 446 с.
9. Стеценко С.Г. Адміністративне
право України. Київ : Атіка, 2007. 624 с.
10. Словник базової термінології з
адміністративного права : навчальний
посібник / за заг. ред. Т. Коломоєць.
Київ : Істина, 2010. 234 с.
11. Mishyna N. Ukrainian Municipal
Reform: Constitutional Basis. Конституційно-правові академічні студії. 2020.
№ 3. С. 85–91.
12. Мішина Н.В. Органи самоорганізації населення у контексті теорій
про природу місцевого самоврядування.
Електронне наукове видання «Аналітично-порівняльне правоз