СУБ’ЄКТИ ФОРМУВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ

АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ

  • В. Медяник Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ
Ключові слова: суб’єкти, струк- тура, система,, повноваження,, соці- альні права, соціальне страхування, законодавство.

Анотація

У статті визначено систему
та структуру суб’єктів адміні-
стративно-правового забезпечення
державної соціальної політики,
окреслено розподіл їх повнова-
жень та сфер відповідальності.
Констатовано, що ефективність
діяльності органів публічної адмі-
ністрації визначається не стільки
їх системою, скільки тим функці-
онально-структурним механізмом,
який діє в межах цієї системи,
багаточисельними і сутнісними
зв’язками між ними, чітким роз-
поділом повноважень та сферою
відповідальності. Вона, як правило,
залежить від чіткої та злагодже-
ної діяльності публічної адміні-
страції у цій сфері. Обґрунтовано
думку, що формування та реаліза-
ція державної соціальної політики
є видом діяльності публічної адмі-
ністрації. Надано пропозиції щодо
формулювання поняття «суб’єкти
формування та реалізації держав-
ної соціальної політики», під якими
запропоновано розуміти носіїв
передбачених нормами адміністра-
тивного права прав та обов’язків
щодо формування державної соці-
альної політики та її реалізації.
Проаналізовано питання співвідно-
шення суб’єктів права і суб’єктів
правової політики. Констатовано,
що нині у чинному законодав-
стві чітко не визначено, які саме
суб’єкти наділені повноваженнями
формувати та реалізовувати дер-
жавну соціальну політику. Визна-
чено неформальних суб’єктів фор-
мування державної соціальноїполітики, які здійснюють вплив та
тиск на її становлення. Окреслено
перелік суб’єктів реалізації держав-
ної соціальної політики. Розкрито
особливості реалізації державної
соціальної політики Міністерством
соціальної політики України. Теоре-
тично обґрунтовано, що: система
суб’єктів формування та реаліза-
ції державної соціальної політики
досить розгалужена, відповідно, до
неї можна включити як органи дер-
жавної влади, так і недержавний
сектор; створено та функціонує
широке коло суб’єктів формування
та реалізації державної соціальної
політики, які наділені визначеними
повноваженнями як на загально-
державному, так і на місцевому
рівні; важливим аспектом у процесі
провадження державної соціальної
політики є те, що кожний регіон
України має можливість розро-
бляти власну стратегію і тактику
соціальних реформ.

Біографія автора

В. Медяник, Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ

кандидат політичних наук,
доцент кафедри загально-правових дисциплін

Посилання

1. Авакян Т.А. Суб’єкти й форми реа-
лізації державної політики у сфері вну-
трішніх справ. Науковий вісник Націо-
нальної академії внутрішніх справ. № 1.
2015. С. 37–43.
133
ПРОБЛЕМИ ТА СУДЖЕННЯ
2. Про затвердження Положення
про Міністерство соціальної полі-
тики : Постанова Кабінету Міністрів
України від 17.06.2015 р. № 423. URL:
ht tps://zakon.rada.gov.ua/laws/
show/423-2015-п#Text.
3. Горник В.Г., Кравченко
С.О. Конспект лекцій з дисципліни
«Політика в публічному управлінні».
Київ, 2018. С. 41. URL: tnu.edu.ua/
sites/default/files/normativbasa/
pplek.pdf.
4. Лопушняк Г.С. Державна соціальна
політика як передумова економічного
розвитку України : монографія. Львів :
ЛРІДУ НАДУ, 2011. 372 с.
5. Положення про Пенсійний фонд
України : Постанова Кабінету Міні-
стрів України від 23.07.2014 р. № 280.
URL: zakon.rada.gov.ua/laws/
show/280-2014-%D0%BF#Text.
6. Садова У. Соціальна політика в
Україні: реґіональні дослідження і пер-
спективи розвитку : монографія. Львів :
ІРД НАН України, 2005. С. 11.
Опубліковано
2021-09-09
Розділ
Статті