ПРАВОВІ АСПЕКТИ ПЕРЕДАЧІ В БЕРБОУТ-ЧАРТЕР МОРСЬКИХ СУДЕН, ЩО ПЛАВАЮТЬ ПІД ПРАПОРОМ УКРАЇНИ
Анотація
У статті розглядаються питання, що стосуються правових аспектів передачі в бербоут-чартер морських суден, які плавають під прапором України. Бербоут-чартер як договір, за яким судновласник зобов’язується передати фрахтувальнику судно на певний час за обумовлену плату (фрахт) з метою торговельного мореплавання, судно передається у фрахт без спорядження та не укомплектовано екіпажом. У міжнародному морському бізнесі найчастіше застосовується стандартний бербоутний чартер проформи «Беркон-89». Проформа контракту «Беркон-89» чітко регламентує взаємні обов’язки та права первинного (оригінального) судновласника та фрахтувальника, який на період дії контракту стає вторинним судновласником. Сторони мають право самостійно, за взаємною згодою вносити у типову проформу контракту ті чи інші зміни та доповнення. Визначається відмінність тайм-чартеру, як суто орендного договору, від бербоут-чартера. У період дії тайм-чартеру відфрахтоване судно продовжує залишатися внесеним до Державного суднового Реєстру України та, відповідно, продовжує експлуатуватися під прапором України та нести свою колишню назву. На відміну від тайм-чартеру, бербоут-чартер передбачає обов’язок первинного судновласника передати фрахтувальнику судно в морехідному стані, що має необхідні реєстрові документи та відповідає встановленому класу Реєстру. У період дії бербоут-чартера обов’язок підтримувати судно, його механізми та обладнання у належному технічному стані, постачати судно необхідними змінно-запасними частинами, проводити необхідні ремонти лежить на фрахтувальнику. Незалежно від укладання фрахтувальником договору суборенди повністю відповідальним за належне виконання бербоут-чартера перед первинним судновласником є фрахтувальник. Аналіз проформ чартерів при укладанні договорів фрахтування морського судна.
Посилання
2. Постанова Кабінету Міністрів України від 26.09.1997 р. N 1069Про затвердження Порядку ведення Державного суднового реєстру України і Суднової книги України URL:ht tps://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1069-97-п#Text
3. Фрахтование судов и демередж. / A.A.-A. Ницевич, H.B. Мельников, H.B. Мирошниченко, A.B. Скоробогатов,
B.П. Лебедев ; под ред. Х.Б. Мирошниченко. Одесса : Фeнiкc, 2013. 112 c.
4. Ярмолович П.П. Фрахтування морських суден : Конспект лекцій. Одеса : Видавінформ OHMA, 2007. 160 c.
5. Гецимко О.Д. Особливості договору морського чартеру. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Юридичні науки». 2014. № 807. C. 180–186.
6. Мирошниченко H. Канцелирование чартера / H. Мирошниченко, Д. 3aгopoднюк. Морское Страхование. 2013.URL: http://interlegal.com.ua/ru/publikacii/kancelirovanie-chartera/
7. Вплив перевантаження. Вплив проектних пропозицій Monalisa на окремі аспекти чартерних партій та договорів морського перевезення.2014. URL: http://monalisaproject.eu/wp-content/uploads/Monalisa-Impact-onaffreight- 2014.pdf
8. Шемякін О.М. Міжнародне приватне морське право. Одеса : ЛАТСТАР, 2017.
9. Мирошниченко Н., Загороднюк Д. Тайм-чартер: положения, касающиеся вывода судна из аренды (off-hire) Часть 2. URL: https://interlegal.com.ua/ru/publikacii/off-hire-2/