Європейська ціннісна парадигма крізь призму освітнього, культурного та наукового розвитку

  • К. Жебровська Національний університет «Одеська юридична академія»
Ключові слова: європейські цінності, європейські правові цінності, європейський освітній простір

Анотація

У статті аналізується європейська ціннісна парадигма, важливою складовою якої є освіта, та включеність України в загальноєвропейський освітній простір у контексті євроінтеграційного вектора зовнішньої політики. Охарактеризовано
європейські традиції філософського обґрунтування освіти, акцентовано увагу на винятковій ролі університетів у процесі розвитку демократичних процесів у Європі та утвердженні європейських цінностей освітньо-культурного розвитку.
Наголошується, що в контексті розвитку юридичної освіти в Україні слушною є думка про те, що в умовах сьогодення надзвичайно важливе вдосконалення системи вищої юридичної освіти України, визначення ключових короткотермінових стратегій розвитку та узгодження національної нормативно-правої бази з міжнародними стандартами та рекомендаціями в цій сфері. Ще більш необхідною є реалізація довготермінових стратегій, які забезпечують сталий розвиток і вдосконалення
системи вищої юридичної освіти України, визнання її в європейському та світовому освітньому просторі.

Біографія автора

К. Жебровська, Національний університет «Одеська юридична академія»

кандидат юридичних наук, асистент кафедри міжнародного права та міжнародних відносин

Посилання

Дамирли М.А. История права и философское знание. Журнал российского права. 2001. № 11. С. 75–83.

Право Европейского Союза: учебник / Под. ред. С.Ю. Кашкина. Москва: «Юрайт», 2011. 1119 c.

Консолідовані версії Договору про Європейський Союз (м. Маастрихт, 1992 р.) та Договору про функціонування Європейського Союзу (м. Рим, 25 березня 1957 р.) (станом на 30 березня 2010 р.).

URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/994_b06/paran2#n2.

Хартия основных прав Европейского Союза (г. Ницца, 7 декабря 2000 г.). URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/994_524.

Андрущенко В.П. Інтеграція цінностей: педагогічний досвід Європи. Стаття перша. Велика Хартія Університетів. Вища освіта України. 2013. № 1. С. 5–10.

Жовтоніжко Л.М. Міжнародно-правове регулювання співробітництва європейських держав у галузі культури: стан наукової розробленості проблем теорії та практики. Прикарпатський юридичний вісник. 2017. Вип. 6. Т. 2. С. 173–176.

Розов Н.С. Ценности в проблемном мире: философские основания и социальные приложения конструктивной аксиологии. Новосибирск: Изд-во Новосибирск. ун-та. 1998. 29 с.

Хриссохоу Д. Теоретизирование европейской интеграции. Ростов-на-Дону: «Ника-центр», 2001. 310 с.

Спільна декларація міністрів освіти Європи «Європейський простір у сфері вищої освіти» від 19 червня 1999 р. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/994_525.

Индикаторы 2020 по образованию в рамках стратегии «Европа 2020». URL: http://www.spbstu.ru/upload/inter/indicators-education-2020-Europe-strategy.pdf.

Актуальні проблеми вищої юридичної освіти: зарубіжний досвід та перспективи в Україні. Актуальні проблеми політики: зб. наук. пр. Одеса, 2017. Вип. 60. С. 4–13.

Опубліковано
2019-11-30
Розділ
Статті