Господарський договір про надання маркетингових послуг в Україні

  • С. Подоляк Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
Ключові слова: господарський договір, надання маркетингових послуг, замовник, виконавець

Анотація

У статті проводиться дослідження ефективності правового регулювання господарського договору про надання маркетингових послуг в законодавстві України в умовах ринкової економіки. Здійснюється аналіз сучасних підходів до загального визначення поняття господарського договору відомих українських вчених-правознавців. За допомогою синергетичного методу досліджено господарський
договір як відкриту самоорганізуючу соціально-правову систему. Розглянуто вербальну нормативно-правову модель системи господарський договір на базі якої розкрито його юридичну природу і сформульовано авторське визначення господарського договору як соціально-правової господарської
системи, заснованої на угоді сторін, що слугує юридичною (правовою) підставою виникнення зобов’язальних правовідносин, за якими визнається юридичний (правовий) характер, та
спрямованої на досягнення правової мети. Зроблено аналіз господарського договору про надання маркетингових послуг, розглянуто його конструкцію як соціально-правової господарської системи, виокремлені особливості окремих його структурних елементів. Доведено, що правова сутність госпо-
дарського договору про надання маркетингових послуг повністю співпадає із запропонованим нами визначенням господарського договору як соціально-правової господарської системи. Важливою відмінністю господарського договору про надання маркетингових послуг нами визначено особливе значення економічної мети договору - отримання ефекту результативності маркетингових послуг, який не виникає в момент їх завершення, наслідком чого може бути не гарантованість результату послуги тобто слідування сформульованим рекомендаціям та пропозиціям, в тому числі, втіленим у маркетингову програму або стратегію, не гарантує одержання запланованого результату. Проведений аналіз чинного законодавства України в сфері надання послуг довів, що українське законодавство досі не передбачило механізмів правового регулювання господарських договорів про надання маркетингових послуг, які мають свою специфіку та особливості. Запропоновано основні напрямки удосконалення господарського законодавства України в цьому питанні.

Біографія автора

С. Подоляк, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

кандидат юридичних наук, доцент кафедри господарського та адміністративного права факультету соціології та права 

Посилання

Українська Асоціація Маркетингу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uam.in.ua/ukr/about/

Господарський кодекс України від 16 січня 2003 року No 436-IV [Електронний ресурс]. – Режим

доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15/print

Цивільний кодекс України від 16 січня 2003 року No 435-IV [Електронний ресурс]. – Режим

доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15/paran161#n161&p=

Луць В. В. Тенденції розвитку договірного права в сучасних умовах / В. В. Луць // Еволюція цивільного законодавства : проблеми теорії і практики : матеріали Міжнародної наук.-практ. конф. (м. Харків, 29–30 квітня 2004 р.). – К. : Академія правових наук України; НДІ приватного права і підприємництва; НДІ

інтелектуальної власності; Національна юридична академія ім. Ярослава Мудрого, 2004. – С. 32–39.

Договірне право України. Загальна частина : навч. посібник / [Боднар Т. В., Дзера О. В., Кузнєцова Н. С. та ін.] ; за ред. О. В. Дзери. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 896 с.

Беляневич О. А. Господарське договірне право України (теоретичні аспекти) : монографія / Беляневич О. А. – К. : Юрінком Інтер, 2006. – 592 с.

Бобкова А. Г. Про господарські договори в рекреаційній діяльності / А. Г. Бобкова // Правничий часопис Донецького університету. – 2000. – No 1 (4). – С. 13–17.

Шахматов В. П. Учение о правових нормах (общетеоретический и цивилистический аспекты) : библиогр. пособие / Шахматов В. П. – Красноярск : Изд-во Красноярского ун-та, 1985. – 156 с.

ПугачеваЕ.Г. Самоорганизация социально-экономических систем : учеб. пособие / Е. Г. Пугачева, К. Н. Соловьенко. – Иркутск : Издательство БГУЭП, 2003. – 171 с.

Недійсний та неукладений господарський договір: правові підстави та наслідки. Монографія / Подоляк С.А. – Київ; Видавництво Ліра-К, 2012. – 214 с.

Мірзоян А. А. Окремі проблеми правового регулювання маркетингових послуг / А. А. Мірзоян // Актуальні проблеми юридичної науки: Збірник тез Міжнародної наукової конференції «Шості осінні юридичні читання» (м. Хмельницький, 26-27 жовтня 2007 року): У 3-х частинах. — Частина друга: Цивільне право. Сімейне право. Міжнародне приватне право. Комерційне право. Цивільний процес. Трудове право. Право соціального забезпечення. — Хмельницький: Видавництво Хмельницького університету управління та права, 2007. — С. 155-158.

Опубліковано
2020-02-05
Розділ
Статті